lördag, juni 08, 2013

Himla skoj!

Jag deltog i en skidskyttestafett häromdagen!

Ja, jag vet att det är juni, och jo, all snö har faktiskt smält undan - även här.

På 20 skott sköt jag NITTON (19) träff!!! Visst får man vara mallig då?

(För typ 20 år sen var jag på ett läger där vi fick skjuta med k-pist. Det gick inte bra. Alls. Att skjuta prick alltså. Jag blev ganska bra på att plocka isär och sätta ihop vapnet igen på tid. Lägret var bra förutom det, eller det blev bra när jag hittade nån som kunde bädda min säng utan att få strafftjänstgöring... Eller ja, flyktövningen vi hade var inte heller bra. Vi gick vilse och fick ingen mat på hela dagen. När vi kom i "mål" vid vi varsin grillad korv med bröd. Jag blev inte snäll igen förrän efter frukost nästa dag. Slut på off topic.)

I vilket fall var vi i mitt lag, det rosa laget, helt grymma på att träffa de där små prickarna superlångt borta och tack vare vinnarinstinkter utan dess like så kämpade vi oss till A-final. I A-finalen kom vi och gröna laget på delad förstaplats så det blev särskjutning. Tre kämpar från vardera lag utsågs och sen gick startsignalen. Gröna laget klarade inte pressen utan sköt bort sig, så vår seger blev som en "walk in the park", typ...

Helt klart var detta en av de roligaste gruppaktiviteterna jag har varit på nån gång!

Inga kommentarer: