söndag, juni 02, 2013

Men nu är det påbörjat.

Årets tråkigaste jobb, det vill säga att förbereda inför nästa vinter...

Jag har ställt undan grindarna som omger hästarnas liggplats så att man kan städa ordentligt. Grindarna väger bara typ 100 kg. Eller ja, okej då, 40 kg är nog närmare sanningen. Och trots 3 månaders träning så är de både tunga och otympliga för mig. Men det gick. Och helt ärligt så gick det bättre än innan vi började träna så mycket styrka. Åtminstone påstår min rygg det.

Jag har tagit bort väggarna runt hästbajslådorna, så när helst traktorföraren har möjlighet att köra bort bajset så är han välkommen! Bajslådorna är min egen uppfinning, och jag är ju så smart som sätter ihop väggarna med skruvar istället för att spika! Det är lite IKEA över min uppfinning. Byggsats liksom.

Jag har mockat bort höspillet kossan med kalven åstadkom. Det luktade inte gott direkt, hösilage möglar lätt... Men än återstår en hel del höspill att ta rätt på. Någon frivillig??? Nähä, okej då. Jag fixar det nästa gång andan faller på. Eller när jag måste.

Så dagens bästa blev duschen jag tog framåt kvällningen. Jag var sååå värd den.

Inga kommentarer: