lördag, september 21, 2013

Nu får det vara nog!

Jag plockade lingon i eftermiddags, och var klar vid 17-tiden.

Eller ja, klar och klar. Bären skulle ju tas omhand också...

Så jag satte mig och rensade (jag plockar "fint" så det är inte jättejobbig rensning) och sen började jag med att koka lingonsylt på 3 liter bär.

När jag var klar med det kokade jag lingondricka på resten.

Jag har fortfarande inte investerat i nån diskmaskin, och eftersom jag avskyr att ha diskbänken överbelamrad så var det bara att ställa sig och diska. Så nu är jag klar.

Planen var att jag skulle göra några matlådor med spagetti och köttfärssås, men jag tänker faktiskt vänta tills i morgon. Jag kan ändå inte ge mig ut och rida förrän anmälningarna till cykelvasan är inne. (Nej, det är inte jag som ska cykla, jag är bara IT-support...)

Så nu tänker jag sitta här i soffan, för det är jag värd. Snart Intresseklubben på TV!

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Så klart. Mer soffa åt folket!