onsdag, september 11, 2013

Så nöjd!

Jag sov dåligt natten till idag, arbetsdagen innebar lite kontorsjobb och mycket utejobb, och så funktionell träning på det; Motivationen till en ridtur på det var väl inte den högsta...

Efter att ha fått lite mat i magen och läst lite bok så tog jag mig i kragen, gav mig en spark i baken och bytte om till ridkläder och gick ut.

Jag gjorde som jag brukar på onsdagar, dvs red Stelpa och hade Slaufa som handhäst. Efter "uppvärmning" i skritt och tölt så fattade vi galopp...

Åh vilken galopp! Jag bara älskar när hästarna börjar tävla med varandra och det går fortare och fortare. Vi får inga som helst stilpoäng, men den positiva energin man får av sina glada hästar är oslagbar! Man bara sitter i sadeln med ett leende så stort att det är tur att man har öron...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Det låter härligt! :-)

Tess sa...

Det ÄR härligt! :-)