söndag, december 07, 2014

Fb...

Nu har jag bestämt mig. Jag vill inte längre se hennes inlägg.

Jag tänker klicka på Ignore.

Människor som lägger ut ridbilder på sig själva och inte använder hjälm och dessutom skriver "Jag använder inte nån sån längre" har sjunkit sååå lågt.

Att rida utan hjälm är att skylta med att man inte har nåt att skydda. (Och folk utan hjärna verkar ha en tendens att lägga ut många länkar till artiklar som jag ändå inte vill läsa.)

Dessutom nervärderar de sig själva och sitt liv. En sak om man ramlar av och dör direkt, men om man ramlar av och blir en grönsak, ett kolli, ett vårdpaket? Hur kan man vilja utsätta sig själv för den risken?

(Och ungefär nu börjar jag fundera över om det inte är läge att damma av säkerhetsvästen... Det är med andra ord dags att avsluta inlägget!)

Inga kommentarer: