måndag, januari 15, 2018

Historien upprepade sig.

Det blev en ny skidtur igår, även den två varv á 3,7 km. Och återigen glömde jag att aktivera Runtastic, men i ärlighetens namn så gjorde det inte så mycket.

Dels så kändes andra varvet som om det kom direkt från helvetet, nästan kramp i rumpan och helt slut i axlar, armar och ben, och dels för att jag ändå kom upp i totalt 21399 steg. Som tur var hade jag lovat mig själv en belöning efter skidåkningen, närmare bestämt en kebab med bröd. Mmmm så god den var!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

21399!!!

Jag kollade min mobil och en av dagarna när jag var hemma från jobbet efter Alfreds häktning, då hade jag gått 452 steg. Rätt imponerande det också, på sitt sätt.

Tess sa...

Det är inte så bra för mig att komma upp i så högt antal steg egentligen, jag ökar bara kraven på mig själv...

Förut var jag nöjd med ett snitt på 10000 steg. Nu kommer jag på mig själv med att klura på hur jag ska komma upp i ett snitt på 15000 steg. Men det är ju faktiskt tillåtet att vila ibland också, och att ligga i soffan 1-1,5 timme per kväll kan vara nödvändigt för både kropp och själ.