lördag, januari 27, 2018

Jamen skål då!

Whiskyflaskan har fått flytta från garderoben till kylskåpet. Jag har nämligen ont i halsen.

Inte lite ont i halsen, utan så ont i halsen att jag överväger om inte en halshuggning med motorsåg vore lindrigare. Eventuellt har jag även haft lite feber. Jag äger visserligen ingen febertermometer, men kroppstemperaturen har inte känts som den brukar.

Så nu fördriver jag ont med ont, för attans vad det svider i halsen när man gurglar med whisky! Men det bedövar samtidigt (eller om den otroligt äckliga smaken och kräkreflexerna tar över fullständigt) och jag riktigt känner hur bacillerna stendör. Och faktiskt så är halsen (och resten av mig) bättre idag, åtminstone så länge jag tar det lugnt. Min livsstil medger ju inte konstant soffhäng, utan några gånger per dag måste jag ut och ta hand om djuren. Men syre dödar också baciller, och jag försöker att utföra allting långsamt. (Och så låtsas jag som att jag inte gör nåt som jag egentligen kan göra sen när jag är frisk...)

Utöver whisky har jag livnärt mig på bananer. De liksom bara glider ner i en sårig hals, mycket behagligt.

Katten Orvar tycker dock att det är toppen med en sjuk matte för då blir det näst intill obegränsade möjligheter till mys under filten. Katten Oliver har tagit nattpasset och hållit matte varm, så varm att lakanen måste bytas.

Inga kommentarer: