onsdag, februari 28, 2007

Bokrea

Vi skulle på bokrea igår efter jobbet.

Jag har visserligen redan beställt de böcker jag vet att jag vill ha på Internet, men man kan ju hitta nåt mer när man får hålla böckerna i handen...

Så jag och kollegan C åkte in till stan för att leta reda på en bokhandel, jag hade ju läst i bokrea-bladen att bokhandlarna skulle ha öppet ända till kl 20, vilket är ett måste om man ska hinna dit när man som vi jobbar till kl 18.30. (Nä, vi kunde inte åka dit innan jobbet, vi börjar kl 6.30.)

Mitticity-gallerian var stängd. Inklusive Akademibokhandeln.

Visserligen har vi varit här och jobbat i drygt ett år, men med våra arbetstider är det ingen större idé att åka in till stan efter jobbet, vilket innebär att vi inte hittar så jättebra och har ingen större koll på vad som finns. Så jag ringde min vän L som bor här i stan och frågade om det fanns nån mer bokhandel. Det gjorde det!

Så vi traskade iväg till Bokia. Som också var stängd. Sen nästan en timme tillbaka. (Idag upptäckte jag att mitt reklamblad kom från en Bokia-affär på en annan ort. De skulle ha öppet till kl 20, jag tog för givet att det gällde alla Bokia i hela Sverige, speciellt i en så pass stor stad som den här.)

Vi åkte och tröstade oss på McDonalds på Våxnäs inför shoppingturen på Willys som åtminstone har öppet till kl 21. Det hade vi kollat upp på det allvetande Internet.

På Willys fick vi en överraskning. Det var bokrea där med! De hade hela tre kartonger med (tråkiga) böcker och en pall med (halvbra) pocketböcker. Så dagen avslutades med tre pocketböcker, som jag så här i efterhand kanske inte alls är så intresserad av egentligen.

Men jag fick i alla fall köpa böcker i verkligheten på reans startdag. Och på fredag ska jag besöka bokhandeln hemma.

Inga kommentarer: