onsdag, februari 21, 2007

Ökänd?



Jag har blivit (ö)känd på Vägverkets Trafikinformationscentral i Göteborg. De vet direkt vem jag är när jag ringer...

Men vaddå? Är det konstigt att man blir arg när de, som jag trodde, fullständigt skiter i mina mail där jag berättar att vi ska spränga berg alldeles vid E18 utanför Karlstad och är tvungna att stänga av vägen helt och hållet i en kvart? Och en kvart är en MYCKET lång tid när det handlar om en väg där det passerar 15000 fordon per dygn. Det blir köer, lååånga köer. Råkar klockan dessutom vara 7-9 eller 15.30-18 pratar vi om mycket långa köer. Ibland genom hela Karlstad. Inte populärt bland bilisterna.

Fast nu har jag fått reda på att deras mail inte fungerar så bra. Utan man ska ringa. Så jag ringer. "Åh!" säger de när jag presenterar mig, "Det gäller sprängning!"

Jag är nog en riktig pangbrud...

Inga kommentarer: