torsdag, februari 22, 2007

Ctrl+Alt+Delete

Här på mitt jobb måste vi låsa datorerna när vi går ifrån dem, om så bara 5 minuter. Inte vet jag vad som är så hemligt och vem som överhuvudtaget skulle vara intresserad av att industrispionera i min dator? Om nån smyger sig in och tror att de kan surfa runt hur som helst så misstar de sig grovt. Ett tag kunde vi inte ens läsa Aftonbladet pga censur. (Fast det kanske säger mer om innehållet i Aftonbladet än just faktumet att vi inte kunde läsa tidningen...?)

Mina kontrollplaner och arbetsberedningar är inte heller särskilt hemliga. Det finns dessutom papperskopior av dem i pärmarna här bakom min rygg, och dem låser jag inte in.

Min hund tycker att låstvånget är bra, för när han hör att jag trycker ner tangenterna Ctrl+Alt+Delete för att låsa så flyger han upp på benen och ska vara med vart jag nu än ska. Hur hör man skillnaden på Ctrl+Alt+Delete och andra knapptryckningar?

Inga kommentarer: