fredag, februari 23, 2007

Livets förgänglighet

En av mina bästa vänner fick barn i onsdags, men tyvärr hände något och barnet dog idag.

Det kändes som att jag fick ett slag i magen.

Jag som skrev i ett mail till min vän tidigare i vinter att jag hoppades att allt skulle gå bra och så. Jag är inte synsk. Jag brukar inte uttala spådomar. Men jag brukar inte heller skriva till folk att jag hoppas att nåt som ligger nån månad fram i tiden ska gå bra...

Jag ville skriva ett svar idag som verkligen kunde beskriva hur jag kände det, men jag hittade inga ord. Det gick liksom inte. "Jag är så ledsen för er skull!" låter ju liksom så futtigt och banalt. Min vän bor 35 mil härifrån, så jag kunde inte heller bara sätta mig i bilen och åka dit. Troligtvis vill de inte heller ha besök en dag som denna, det är säkert tillräckligt jobbigt att umgås med varandra.

Jag hoppas att min vän känner mig så väl att det jag skrev tolkas på rätt sätt...

Inga kommentarer: