fredag, juni 01, 2007

Nytt jobb?

Jag har lagt in mitt CV på Jobbsafari eller vad det heter, mest på skoj bara för att... OCh för att jag vill få upp min lön.

Nu har jag fått ett svar. Från Skanska.

Ska jag skicka ett svarsmail? Varför inte egentligen? Men...

Usch, jag gillar inte riktigt Skanska. Jag gillar nog inga privata anläggningsföretag. Jag vet inte varför, de har inte gjort mig nåt. Jag har aldrig jobbat på ett privatägt anläggningsföretag.

Jag inbillar mig att de vill försöka "lura mig". Tokigt. "Man vet vad man har men inte vad man får". Samtidigt så trivs jag på mitt statliga företag. Inte för att det är statligt utan för att jag tycker om dom jag jobbar med.

Genom att gå över till ett privatägt företag kan jag få upp lönen med många tusenlappar. Men är det värt att offra sina kollegor? Och jag tycker att det är ganska skönt att "alla" vet vem jag är när jag ringer till nån.

Visserligen är det en mansdominerad branch jag jobbar i, så det lär inte dröja länge innan folk känner till mig om jag byter företag, men det är bekvämt att veta vem som gör vad och vem man kan fråga osv.

Men det kostar inget att slänga iväg ett mail och åtminstone fråga vad det är för ett jobb de kanske tror att jag passar för.

Hur ska jag göra??? Hjälp mig!

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Självklart kan du gå dit och kolla vad de har att erbjuda.

Det finns ju inget som säger att dina nya kollegor är trevliga de med?

Jag är i samma sits. Kan förklara på MSN.

Miss Upsey Daisy sa...

Gå dit. Kolla vad de har att erbjuda och överväg sedan. Det är ju inget som säger att dina nya kollegor kan vara trevliga de med?

Tess sa...

Vi får höras via MSN på måndag. Jobbar till kl 16, sen ska jag till Färjestad på trav. I tjänsten! ;-D

Miss Upsey Daisy sa...

Måndag är jag upptagen hela dagen och kvällen och kommer inte hem förrän sent.. tisdag till malmö 07 och inte tillbaka förrän 20 samt träffa kompisar efteråt..