måndag, juni 11, 2007

Resumé

Långhelg... Ett ord som ligger bra i munnen. Tyvärr är den överstånden. Men jag håller ut, nästa vecka kommer en ny långhelg!

Nåja.

I torsdags fick min kropp visa vad den gick för. Först red jag Kråkisen, jag har ju inte kunnat rida på ett par veckor pga pain in the ass, men eftersom jag hade en ny tid hos naprapaten inbokad nästa dag så tog jag chansen. Attans så roligt det var!

Eftermiddagen ägnades åt att bygga ut sommarhagen med x antal hektar. Man får numer helt enkelt ta med i beräkningen att det kan ta tid att hitta hästarna när man ska hämta dom. Men dom har det bra i alla fall!

Jag hade planerat att rida på fredagen med innan jag skulle till naprapaten, men då jag kände viss smärta tänkte jag att det var bäst att låta bli, så jag hjälpte till att plantera grönsaker istället. På eftermiddagen tog jag longerutrustningen (tortyrredskap om man frågar Kråkan) och åkte upp till hagen. Det är inte lika roligt att longera som att rida tycker jag. Det tycker inte Kråkan heller.

Fredagskvällen tillbringades i goda vänners lag, K och hennes pojkvän kom på besök och vi hade en Kebab- och TVkväll, dock utan nattsudd eftersom jag skulle upp tidigt nästa morgon.

07.00 lördag morgon hade jag planerat att starta min resa mot Månkarbo för att hämta hem stona. Det blev dock en liten försening då mitt ressällskap H råkade försova sig, men ingen större skada skedd, vi hade ju avsatt hela dagen till detta så en halvtimme hit eller dit kvittade ju lika. Tyvärr hade hingsthållaren inte tid att visa upp Gaukur för oss, men vi fick se honom i hagen och ta kort på honom. Men det blir ju inte lika maffigt som om man triggar honom... Nåja, fin är han i alla fall.

Resan hem var lugn (och skapligt behaglig för oss som satt i bilen med AC). Vi stannade på halva vägen för att vattna hästarna, men dom ville inte ha. Väl hemma släppte vi dom i sommarhagen tillsammans med valackerna. Dom känner varandra väl sen tidigare, men Hrimnir och Slaufa kan inte riktigt komma överens om rangordningen, så dom har stimmat lite. Kvällen gick i utmattningens tecken, jag var så trött att jag var på riktigt dåligt humör så då var det skönt att ha ett eget hus att kura i.

Vaknade pigg och glad igår morse, cyklade upp till hagen för att hämta hem båda stona som skulle skos på förmiddagen. Och hur kunde jag ens för en sekund tro att förmiddagen skulle räcka till??? Klockan tre var hovslagerskan klar. Och därmed var jag konstant två timmar försenad resten av dagen.

Jag kände mig lite wild and crazy på eftermiddagen, så jag red både Slaufa och Kråkan. Det tål att upprepas; Attans så roligt det är att rida!!! Pga värmen (och tidsbristen) så blev det bara korta ridturer, men dom gjorde min dag.

Som vanligt springer tiden iväg när man har roligt, så jag kom inte iväg förrän vid niotiden och var framme vid husvagnen klockan 12 i natt. Men då har man å andra sidan verkligen utnyttjat långhelgen till max!

Inga kommentarer: