lördag, oktober 20, 2007

Lugn helg?

När jag åkte hem från jobbet i torsdags trodde jag, i min enfald, att det skulle bli en lugn helg och att jag skulle hinna fixa lite smått och gott här hemma. Kanske förbereda lite hos hästarna inför vintern och så...

Men tji fick jag.

Hovslagaren ringde och upplyste mig om att det var hög tid för skoning av alla tre hästarna. Vilket tar några timmar... Per häst...

Hästkiropraktorn verkar behaga sig komma till våra trakter i morgon, och jag har en häst som behöver behandling. För flera veckor sen. Men förhoppningsvis gäller devisen "Bättre sent än aldrig"... (Ja, jag är lite sur på honom. Han påstod att det var så viktigt att min häst skulle ha en ny behandling inom fyra veckor, sen har han förhalat det hela vecka efter vecka och till råga på allt varit otrevlig i telefonen när jag, på HANS anmodan, har ringt och frågat när det är dags igen. Men jag ska bita ihop om han dyker upp i morgon, för troligtvis behöver min häst en eller två behandlingar till...)

Nu ikväll har jag i alla fall bäddat rent i min säng, så nu tänker jag borsta tänderna och gå och lägga mig! Tjing tjing!!!