tisdag, oktober 02, 2007

Stick...

...ning?

Jag är lite sugen på att sticka mig en ylletröja. Till.

Eller ja, det är ju några år sen sist jag stickade mig en tröja, sisådär 19 år sen närmare bestämt. Men jag köpte mig en annan ylletröja när jag var på Island första gången! Och den gillar jag skarpt. Och så har jag fått en "Norsktröja" i födelsedagspresent en gång.

Nu har jag sett att det finns sånt isländskt yllegarn fast tunnare att köpa, och det vore ju roligt att ha en ylletröja man kan ha när det är varmare än minus 10 grader...

Men modellen jag hittade innehåller mönsterstickning. Och så skulle man sticka tröjan på rundstickor och det är inte heller min grej.

Fast jag skulle vilja ha en tröja med lite olika färger, fast inte randig. Så jag kanske ska våga ge mig på en riktig utmaning.


Men det skulle innebära mindre tid för bloggen...

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

2:a i slöjd....

Fast det vore kul att kunna sticka!