måndag, oktober 29, 2007

Weekend Update...

I helgen fick jag fint besök minsann!

J kom upp, vi har inte träffats på jättelänge! Han hjälpte mig att fixa min infiltration som inte funkade, så nu kan jag tvätta, duscha och bajsa hemma igen.

Vad mer har hänt...

  • Jag kom ihåg att köpa present till I som fyller 84 år på söndag. Hon bor i Stockholm, så man måste vara ute i god tid så Posten hinner leverera paktet i tid... Bara frakten gick på nästan 100 kr! Hutlöst!
  • Jag bytte ut Stelpas Zinklimbinda mot vanligt stallbandage. Hon har haft zinkaband i två veckor nu, och hon ser något bättre ut. Hoppas förbättringen fortgår, hon har varit halt tillräckligt länge nu. Till och med alldeles för länge.
  • Mina tänder har fått sin årliga service. Tyvärr blev det två tvåor, vilket innebär att jag måste använda tandtråd varje dag, annars kommer jag att få laga två hål nästa år. Och OJ vad jag använder tandtråd nu!!! Inte... Hur dum får man bli egentligen? Det är ju inte särskilt angenämt att ha en tandläkare borrandes i munnen och det ilar och durrar. Speciellt som jag aldrig tar bedövning heller. Så jag ska skärpa mig.
  • Jag hann rida Kråkan fredag och söndag. Han är så go, och så duktig! En riktig mysfarbror... Slaufa är också duktig, men jag har lite svårt för att bara njuta när jag rider henne. Hon är för orutinerad för det, och jag är en för dålig ryttare.
  • Min hund fick duscha i fredags. Han hade hittat nåt "mysigt" att rulla in hela sig i, så jag hade inget annat val än att skrubba honom. Till hans stora förtvivlan. Men nu är han ren och fin! Och såpadoftande.
  • Och så har jag ställt om klockan till vintertid förstås. Jag tycker inte om dessa omställningar. Inte min hund heller.

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Inte illa! Massor har du hunnit med. :-)