måndag, juli 14, 2008

Det gick bra!

Jag har gruvat mig sen fölen föddes för avmaskningen.

Det är just det där tvångsmomentet jag ogillar, först tvinga in dem i "lilla huset" och stänga in dem, sen tvinga på dem grimma och till sist tvinga in sprutan med avmaskningspastan i munnen.

Jag vet ju att momenten i sig inte är elaka eller så, men jag är rädd att fölen tycker att jag är en väldigt obehaglig människa och sen vill sluta ta kontakt med mig.


Men det verkar som att jag gjorde allting rätt idag! Allting gick skapligt lugnt och städat till, jag behövde inte ens bli svettig... Och sen på eftermiddagen när jag kom tillbaka med Kråkan och skulle ge stona kraftfoder kom båda två fram till mig och hälsade! (Och det är inte illa när Bangsi kommer fram till en människa frivilligt, han är väldigt reserverad av sig men det börjar bli bättre.)

Inga kommentarer: