onsdag, juli 09, 2008

Jag och Linda Bengtzing...

Ikväll var det Rix FM-festival, och jag och kollegorna L och M gjorde oss besväret med att åka in till sta´n för att kolla in begivenheterna. Och för att äta såklart!


Det började inte så bra. Min parkering (den enda jag hittar till efter bara tre år här) var alldeles full av bilar. Hela sta´n var full av bilar! Som tur var hade vi inte mitt slagskepp till bil, utan jag fick köra kollegan M´s bil som är mer lättmanövrerad och inte behöver så mycket plats för att kunna parkeras... Till min fasa tvingades vi in i ett parkeringshus, men med kollegan M som stöd kunde jag till slut hitta en ledig plats utan att behöva uppleva några missöden.

Att hela sta´n var full av bilar innebar att det även var fullt av folk. Överallt. Så att äta på en uteservering kunde vi se oss i stjärnorna efter. Kollegan L (alltså inte kollegan L som var med nu ikväll utan en annan kollegan L) hade rekommenderat oss en restaurang och vi hittade den till och med! Och vi fick ett bord där också, visserligen inomhus, men ändå! För att göra en lååång historia kort; Vi hann att bli ruskigt hungriga innan vi fick in maten... (Men gott var det.)

Sen gick vi ut och kollade på de uppträdanden som var kvar, vilket var Linda Bengtzing, Brolle, Marie Picasso och slutligen Rongedals. Det var fler än vi tre som stod där och tittade, vilket som vanligt innebar att långa personer står framför mig och hindrar utsikten. (Och det har absolut inget att göra med att jag är kort eller så!)

Nåja, jag och kollegorna tröstar oss med att vi kan ju få se dom på nära håll i morgon om vi låtsas ha nåt arbete i gång som kräver trafikreglering med vakter. Då kan vi ju erbjuda dem att vi släpper fram dom om vi får varsin autograf...



Så i morgon kommer jag och Linda att bli du med varandra... (Om jag inte måste plocka ihop i husvagnen inför semestern istället, det hann jag ju inte nu ikväll när jag var iväg på festival.)

Inga kommentarer: