tisdag, juli 29, 2008

Hjärtat i halsgropen.

Jag skulle byta vatten åt min hund nu ikväll. Men det kom inget vatten när jag vred på kranen.

"Åh nej! Inte igen!" tänkte jag. Jag menar, jag tycker att jag har haft min andel av krångel med vattnet...

När jag skulle stänga av varmvattenberedaren ute i bastustugan upptäckte jag att det inte fanns nån ström dit och insåg då att problemet kanske inte var i brunnen, utan helt enkelt att nån propp hade gått. Ett svagt minne av en "poff" när jag satte i en 3-faskontakt efter sen jag klippte gräset (De som känner mig blir nu mäkta imponerade; Hon har klippt gräsmattan!!!) gjorde att jag kollade propparna i uteskåpet och mycket riktigt - där var felet!

Så nu har jag rinnande vatten igen och i morgon måste jag köpa fler såna proppar. Vilken storlek det nu kan vara tro?

Inga kommentarer: