fredag, augusti 01, 2008

Muller om buller.

Alltså. Det har åskat hela eftermiddagen, och det åskar nu med.



Jag trodde att jag skulle hinna rida innan ovädret riktigt bröt lös (eller ännu hellre drog nån annanstans...), men när jag var som längst bort från stallet, dvs drygt en halvmil bort, öppnade sig himlen och det blixtrade och hade sig.



Jag tycker att det är otäckt när det åskar när jag rider, jag menar, min häst har ju järnskor... Jag bestämde mig ändå för att försöka ta mig hem, mest lik en småfet överårig deltagare i Miss Wet T-shirt Contest.

När det hade blixtrat och dundrat precis ovanför skallen på mig två gånger valde jag att söka skydd i några bekantas stall istället för att invänta "tredje gången gillt". Ringde hem och bad om torra kläder gjorde jag också - vilket jag fick.



Till slut gav sig regnet och bullret och jag kunde rida hem. På med regnställ och sen upp till hagen och släppa Kråkan och utfodra stona medan asaguden Tor underhöll oss av hjärtans lust.


Jag hade tänkt se Jönssonligan på TV nu men vi har lite olika uppfattningar om den saken, jag och Tor... Tur jag har trådlöst bredband i alla fall.

Inga kommentarer: