fredag, augusti 22, 2008

Nytt yrke - målare.

Idag har vi börjat slå på panel på stallbygget. Jag målar med järnvitriol så snart en längd är spikad så att även sponten får färg innan noten kommer på plats.

Sen blir det dalablå eller dalaröda vindskivor, fönster- och dörrfoder, jag har inte bestämt mig än. Rött för att jag har sett andra järnvitriolfärgade hus med det, blått för att det är vad jag har på mitt boningshus.


Kanske dalablå vindskivor och sånt och så dalaröda dörrar och fönsterspröjs?



Hur som helst, bild kommer om en vecka eller så, för så lång tid tar det för färgen att utvecklas när man använder järnvitriol.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Inväntar med spänning!

Tess sa...

Just nu är jag nervös att min blandning blev för svag så jag måste måla en gång till.

Tur att jag ska åka på jobb nu igen så jag väntar den erforderliga veckan på att färgen hinner utvecklas ordentligt...