tisdag, november 18, 2008

Glad!



Förra vintern slet jag med att sticka den här tröjan av ull från Island. När jag äääntligen blev så gott som klar, jag har kvar att sy ner kragen och sy ihop den i ärmhålorna (heter det så?), så provade jag den såklart, bara för att upptäcka att den är för kort för min smak...

Besviken är bara förnamnet...

Men igår tog jag mig i kragen och bestämde mig för att försöka sälja den för att få råd att köpa garn till en ny likadan, men att lägga ut den på Blocket eller Tradera kändes inte rätt.

Jag tog mod till mig och mailade kvinnan jag köpte garnet av och frågade helt fräckt om hon kunde tänka sig sälja den åt mig och sen skicka mig garn för pengarna (minus frakt och hennes provision förstås). I morse låg det ett svar från henne i mailboxen...

Hon vet ett sätt att förlänga min tröja!!! Så inom en snar framtid ska min tröja packas ner och skickas på förlängning. Sen är det bara att använda den av hjärtans lust...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Åhh-vilken snygg! Klart att du blir glad om du kan använda just din egen! Håller tummarna för att tröjan ska bli precis som du vill ha den!

Tess sa...

Ja, jag är ju liksom lite stolt över den. (Och över mig själv.)