tisdag, november 11, 2008

Lite nervöst.

Nu har jag kastat mig utför stupet med huvudet före.

Jag har tackat ja till en Ålandsresa med nya jobbet. (Nej, vi får betala rubbet ur egen ficka. Nej, vi måste ta semester.)


Jag har redan en klump i magen - jag känner dem inte så väl (än). Men jag kunde liksom inte med att säga nej när jag blev tillfrågad. Som ny på en arbetsplats måste man bjuda till lite om man vill känna sig hemma tycker jag. Och då gäller ju det mig med förstås... Tur i oturen är vi bara sex stycken som åker, inte så många att hålla reda på med andra ord. Hålla reda på namnen alltså. Sitt uppförande får de hålla reda på själva.

Däremot gillar jag inte när de kallar mig "nya chefen". Jag är arbetsledare, inte chef.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blir säkert en trevlig resa. =)

Spader Madame sa...

Oj, spännande -tror jag! Men det måste väl kännas bra om de vill ta med sig chefen? Grattis!

Tess sa...

Spader: Ja, jag är absolut smickrad! Men nu har de börjat prata om att bada spa - och hur roligt är det att klä ut sig i baddräkt bland det första man gör??? Men som K sa; De måste ju visa sig i badbyxor...

Miss Upsey Daisy sa...

Badbyxor är värre. De där gubbarna är säkert inte så välpolerade direkt..

Tess sa...

Tur att vi bara är sex st som ska iväg...