onsdag, februari 18, 2009

Hallå! Våren???

Det börjar bli kris nu.

Hingsten, nu nio månader, har en massa innanför pannbenet. Tyvärr använder han inte sin intelligens till att lösa krångliga kemiska formler eller kluriga tal med flera variabler - utan till att hitta på BUS.

Han tycker själv att han är jättesnygg och att han har enastående gångarter och en extraordinär hopptalang. Jag kan då visst hålla med om de två första påståendena, men den där hopptalangen hade jag klarat mig utan...

Meningen var att han skulle ha åkt iväg för flera veckor sen på kollo i ett par år, men på grund av ett utbrott av ringorm i flocken dit han ska så får vi vackert "stå ut" med honom fram till betessläpp.

Om vi ändå hade ordentlig ström i staketet! Men det är jättesvårt med jordningen när det är så mycket snö, och utan jordning - ingen elstöt. Ja ja, jag ska gå igenom staketet ordentligt idag efter jobbet och se om jag kan hitta nån vettig lösning, läget är dock inte hoppfullt...

Nån som har nåt bra förslag???

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Du talar om mystiska saker - men hallå våren är det inga problem att hålla med om! Men hallå -maj! KRAM!!

Tess sa...

Du tror inte att Junior vill ha en liten hingstunge att leka med om dagarna???

Hjälm är dock ett hett tips.