lördag, september 05, 2009

Dålig service.

Jag är väldigt förtjust i teet Guteblandning, och vanligtvis finns det att köpa på ortens café.

Ortens café har nyss bytt ägare, men som jag har uppfattat det så har de behållit samma sortiment.

Så glad i hågen traskade jag in och bad biträdet om ett hekto Guteblandning. Tyvärr var det slut, sa hon. Det beskedet kan jag acceptera.

Men när jag frågade om det var beställt nytt så talar biträdet om för mig att de har så många andra sorters tesorter de vill sälja slut på innan de tar hem nåt mer. Hallå?!? Om jag vill ha Guteblandning så vill jag inte ha "Farmor Augustas blandning" eller nåt annat.

Så jag gick därifrån tomhänt. Biträdet såg inte alltför imponerad ut.

Och jag har beställt min Guteblandning direkt från tillverkaren.

Inga kommentarer: