fredag, september 11, 2009

Ett liv i synd...

Sen en tid tillbaka har jag minskat rejält på kolhydraterna och ökat på fettet i min kost. Typ LCHF fast jag är inte rabiat.

Det går rätt bra tycker jag, men visst saknar jag att äta mackor... Som tur är har jag hittat ett recept på Ägg&bacon-muffins som absolut funkar till frukost för mig.

"Äggmjölken" som består av ägg, smör, kokosfett och lite vatten, känns småjobbig ibland om det blir lite för mycket i teet, men oftast är det okej.

Ikväll tillät jag mig att synda lite, jag bakade scones till mitt nya te som kom med posten direkt från Kränku. (Tyvärr har jag inte sett skymten av varken gotlänningar eller tyska sjöbusar...)

Det var gott!

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Hur många kilon har du tappat?

Tess sa...

Vet inte, jag har ingen våg.

Men åtminstone sex cm runt midjan har försvunnit, det beror lite när på dygnet jag mäter. Om jag mäter på morgonen har det försvunnit några cm till... ;-)

Spader Madame sa...

Det här fungerar som en annons, ska länka!

Bra jobbat Tess!

Tess sa...

Spader: Din annons var ju mycket bättre, för den sa ju i alla fall nåt om vilken typ av person du letade efter. Jag vill ju varken ha en gotlänning eller sjöbuse. Jag vill ha en ..... , men det tänker jag inte avslöja här.

;-)

Ang LCHF så märker jag att nytvättade jeans inte är fullt så obekväma att sätta på sig längre, och det är roligt!

Spader Madame sa...

Klart du måste berätta vad du vill ha! Hur ska han annars veta? Killar fattar ju inte mycket av sig själva!