onsdag, april 14, 2010

Hemma!

Det var en lång resa hem. Jag mådde (mår) inte riktigt bra i magen, och att sitta inklämd mitt i mittenraden under den 11 timmar långa flygresan fick mig inte att slappna av direkt...

Nåja, det känns som att det börjar rätta till sig, så jag hoppas fortfarande kunna åka till jobbet i morgon.

Tvättmaskinen har gått på högvarv sen jag kom hem - det första som fick sig en omgång var min lilla ryggsäck. Den var så svettig och äcklig att jag knappt ens ville ta i den med tång. Men nu är den ren och fin igen.

Stora ryggsäcken ligger kvar på verandan. Inte en chans att den kommer innanför dörren förrän alla eventuella kackerlackor och vägglöss har dött förfrysningsdöden. Den skulle i och för sig också behöva en omgång i tvättmaskinen, men den är för stor för det.

Basse, Oliver och Orvar har inte släppt mig ur sikte en sekund sen jag kom hem, men nu har katterna gått ut en sväng i alla fall. Det har inte gått nån nöd på nån av dem medan jag har varit borta.

Hur som helst - borta bra men hemma bäst!

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Sååå välkommen hem! Raraste Tess! Låt ryggsäckan stanna ute!

Tess sa...

Tackar raraste Spader!

Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Hur mår du nu?