måndag, juni 07, 2010

Hopp om livet.

Hovslagaren hälsade på Kråkan igår, men han såg inga av de typiska symptomen för den sjukdom vi är rädda för att drabbat Kråkisen.

Under telefonsamtalet med veterinären idag så sa han att det är långt ifrån säkert att det är den horribla sjukdomen Kråkan lider av. Eller om det är den han lider av så är det förmodligen en väldigt lindrig variant. Kanske.

En vecka ska han äta medicin, sen ska han vara utan medicin men under observation några dagar. Om smärtan inte återkommer så kan vi börja låta honom äta lite gräs igen, lite lite i taget, om smärtan fortfarande inte kommer tillbaka så får han äta lite mer gräs - långsam invänjning. Och om några månader får vi det definitiva svaret genom hovarnas utväxt...

Gissa om jag hoppas att utväxten inte visar nåt onormalt!

(Jösses, jag vill inte ens skriva namnet på sjukdomen...)

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fång?

Spader Madame sa...

Håller alla tummarna! De två (?) jag har... KRAM!

Tess sa...

Miss UD: Brrr, otäckt ord!!! Lite som att prata om trollen...

Spader: Om två är lika med 1005 så är två helt perfekt!

Marie sa...

Hoppas hoppas på det bästa för Kråkan...

Anonym sa...

Men OJ!!! det var tydligen länge sedan jag läste här, hade ingen aning om att kråkis var sjuk!!!
Lille vännen....jag håller tummar och tår för honom och ber till vem man nu kan be till att allt går bra!
KRAM till er båda
madde