lördag, juni 12, 2010

Illa.

Det tycks vara en sommar när många hästar får fång. Igår drabbades en 18 år gammal shettis.

Grymt, tycker jag. Har man klarat sig så länge borde man få slippa de 10 återstående åren av sitt liv. Fast om jag skulle få som jag vill så skulle ingen häst behöva drabbas av fång.

När jag fick veta att shettisen hade drabbats så bestämde jag mig snabbt för att minska storleken på sommarhagen, så nu är betet reducerat för Slaufa, Hrimnir och Bardi. Regnet som öser ner för tillfället kommer förmodligen att göra så att gräset kommer att växa ännu fortare. Stelpa går redan på svältkost (som hon kallar det) eftersom hon fick följa med hem som sällskap till Kråkan.

Kråkan får förresten fortfarande medicin, men han är extremt less på att inte få äta gräs. Oturligt nog är hans mellannamn Houdini, två gånger har han lyckats öppna grinden och gett sig ut på egna äventyr. Turligt nog har dessa eskapader fått ett snabbt slut eftersom det har funnits folk i närheten som har sett honom.

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag håller tummarna för min vän Kråkan.