onsdag, juni 09, 2010

Lång och dyr dag.

Kl 06.15 i morse åkte vi. Mitt sikte var inställt på Ikea, mitt resesällskaps sikte var väl i första hand inställt på ett annat, lite mer skräpigt ställe. Men efter det skräpiga stället drog vi till Ikea för inköp av mitt nya kök! (Vi var tvungna att besöka skräpstället först för att få plats med mina grejer sen...)

Köktjejen på Ikea var supertrevlig och kunnig, men jag tycker nog att det är liiite dålig stil att ta 95 kr i frakt för några lådfronter som fattades på deras lager när man handlar för sisådär 26000 kr. Jag skulle till och med vilja påstå att det är MYCKET dålig stil. Med det är ju jag, och jag har haft fel förut.

Det känns i alla fall skönt, och väldigt definitivt, att tolv timmar senare ha köket här på gården, även om det fortfarande är ouppackat. Och trots att snickaren har försvunnit. Men han kommer väl tillbaka så fort han har utrotat några myror i nåt hus nånstans.

Inga kommentarer: