fredag, juni 04, 2010

Status: Himmel och helvete.

Kråkan mår inte så bra för tillfället, det känns väldigt trist och ledsamt. Jag hoppas att han kommer att repa sig och gå "menlös" ur eländet, men än är det för tidigt för några spekulationer. Jag vet inte ens säkert vad det är han drabbats av, symptomen stämmer inte riktigt, men han verkar svara bra på medicinen i alla fall.

Det har varit lite mycket - kan man säga - på sista tiden, så ridningen har hamnat lite på undantag. Det har inte varit riktigt roligt heller utan mest känts som (ännu) ett tvång, även när det har gått bra. Men idag när jag red Slaufa hade jag skoj! Det var energi i hästen, hon var glad, arbetsvillig och framåt och det smittade över på mig. Och det var då jag upptäckte så mycket jag har saknat att ha roligt när jag rider, att bara vara här och nu - jag och hästen tillsammans. Underbart!

Inga kommentarer: