onsdag, december 22, 2010

22 december.

Och så kan jag lägga ännu ett år till handlingarna.

Konstigt det där. Om nån frågar efter min ålder måste jag alltid räkna. För jag har ingen aning. Det är liksom inte intressant längre. Det lär väl inte ska bli intressant förrän man fyller 40 år, för då får man några semesterdagar till. Och nästa intressanta födelsedag borde bli 65-årsdagen, när det är dags för pension. Om man nu får pension vid 65 när det är min tur...

Tills dessa födelsedagar inträffar får man väl leva livet så gott man kan, och jag tycker att jag gör det riktigt bra. Om jag får säga det själv.

4 kommentarer:

Katarina sa...

Roligt att ha en anledning att se fram emot 40-årsdagen. Annars verkar många fasa för den.

Och från en som redan upplevt den, för en obestämd tid sedan, kan jag meddela att man har ännu mindre koll på hur gammal man är efter det.

Hoppas du hade en skön födelsedag och fick åtminstone någon kul present.

Och jag tycker också att du verkar leva ditt liv på ett mycket bra sätt.

Tess sa...

Ja visst är det tur att det finns nånting att se fram emot... ;-)

Jag hade en bra födelsedag och jag uppskattar mina presenter väldigt mycket!

mobykulla sa...

Stort grattis i efterskott!

Kommer ihåg dina kalas när vi var yngre: det godaste fikat någonsin - jag längtade varje år! Tror det var fruksallad blandat med grädde?
Mums!
Och ett år lämnade jag min farmors kalas för att åka på kalas till dig...... men det var ganska mörkt i huset och ni öppnade lite frågande och undrade vad jag gjorde där i finkläder och ett paket i handen.....
Jag var där en dag för tidigt....
Jag vet att jag tyckte det var jätte"pinit"

Jag hoppas du har det bra!
Och välkommen in i 37-års klubben!!
Kram
/// F

Tess sa...

Tack, både för gratulationen och välkomnandet in i 37-års klubben!!!

;-)

Mina kalas såg jag nog fram emot med skräckblandad förtjusning... Livrädd att ingen skulle komma - det var ju så nära jul - och jätteglad när ni kompisar dök upp.

Kram på dig! (Och tack för att du skrev här med tanke på vad du själv går igenom! Önskar dig allt gott.)