tisdag, december 14, 2010

Hämnden är ljuv?

Medans jag utsattes för mutor och bestickning igår var Basse på kollo.

Idag fick jag reda på så påhittig han kan vara...

Igår kväll när Tiio var ute för att hjälpa sin husse att valla kossor passade Basse på att hämnas för alla oförätter han anser sig ha utsatts för. Han kissade på Tiios sovplats. Bara så där helt apropå ingenting.

Och i natt kom han tydligen på att han var hungrig varpå han i sin iver att komma åt sin matskål på fönsterbrädan istället rev ner blomman som stod där.

Grejer han aldrig skulle komma på tanken att göra här hemma. Jag har funderat på att jag nog måste skaffa en hund till eftersom Basse blir mer och mer egoistisk, men jag har inte den tid som krävs. Dessutom vet jag inte hur lämpligt det vore att ha två hundar med mig på jobbet. Det är ju inget hunddagis jag jobbar på...

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Smarta Basse.

Tess sa...

Jo, det finns lite mer innanför hans pannben än vad som är nyttigt för honom...

;-)