söndag, januari 27, 2013

Miss i beräkningen.

Jag eldade ris igår eftermiddag, och vi kan ju bestämma att min vinteroverall inte luktade rosor och parfym efter det...

Men den brukar torka rätt snabbt, så jag lät maskinen tvätta den och sen hängde jag upp den i badrummet där golvvärmen brukar vara duktig på att torka kläder snabbt. (Nej, jag har ingen torktumlare och tänker inte skaffa nån heller.)

Tyvärr hängde jag overallen på duschstången, och det blev visst lite för tungt märkte jag när jag vaknade i morse, för då låg både overall, duschdraperi och duschstång på golvet. Overallen var inte så torr som jag hade tänkt mig.

Så idag på morgonen gjorde jag det som jag borde ha gjort igår. Rakat ur askan ur braskaminen, gjort eld och hängt overallen framför. Nu hoppas jag på torkning i raketfart, för snart ska jag ut och rida...

Inga kommentarer: