torsdag, februari 07, 2013

Hur tänkte hon nu?

Det ringer på mobilen.

En käck röst frågar om jag är nöjd med min internetleverantör. Ja, svarar jag och suckar lite. Man vet ju vad som ska komma...

Hon frågar sen hur mycket jag surfar för per månad. 300-400 kr? Näää, svarar jag. 99 kr/mån betalar jag.

Jaha. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, svarar jag.

Vi har ett jättebra erbjudande just nu! Vad skulle du säga om en dator du kan surfa med överallt? För bara 399 kr/mån! Och bara för att du svarade ja på frågan att du är nöjd med din internetleverantör får GRATIS en väska till datorn värd över 700 kr!!!

Men vänta lite nu... Jag sa ju nyss att jag har en bärbar dator (som uppenbarligen funkar alldeles utmärkt) och att jag betalar 99 kr/mån. För ett mobilt bredband. I min värld är ditt erbjudande inte ett erbjudande. Det är helt enkelt ett dåligt köp.

Tack, men nej tack.

(Är det fler än jag som aktar sig för att säga ordet ja när det ringer telefonförsäljare?)

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag är en hemsk person men jag låter inte de tala till punkt oavsett..

Spader Madame sa...

Talar inte med sådana. Nixat!