lördag, februari 09, 2013

Kompisar snart?

Jag hade ju sån tur att jag fick en assistent (köksmaskin alltså) för några månader sen.

Den är inte exakt likadan som den jag har använt förut, och jag har inte fått till degarna riktigt.

Nu ikväll bakade jag kanelbullar, och för första gången kände jag att jag börjar förstå min assistent. Degen blev varken för kladdig eller för torr, och maskinen knådade degen ordentligt.

Så nu har jag 80 79 goda bullar att förvara i frysen tills jag eller nån annan vill ha!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Har precis upptäckt en brist med din blogg. Inga smakprov sändes per automatik ut till dina trogna läsare, naturligtvis nåt du måste åtgärda omgående ;)

Tess sa...

Menar du det? Attans, det trodde jag hände per automatik?!? Det måste vara nån bugg i Blogger, hoppas de fixar till det snarast!!!

;-)