torsdag, juli 25, 2013

Det beror ju på hur man ser det...

Det är Djurakuten på TV, och en husse berättar att hans bekanta tycker att han är tokig som lägger så mycket pengar på sin blandrashund som svävat mellan liv och död.

Då sa jag till Basse att det är väl självklart att jag skulle kosta på honom, bara han slapp lida. Då tittade Basse på mig för att påminna mig om att jag minsann plågade honom å det allra grövsta för bara nån timme sen när jag tvingade honom att duscha!

Att jag då försökte förklara att det är skillnad på lidande och lidande hjälpte föga. Han köpte inte mitt resonemang alls.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Haha, ja dessa duschar. Har tvingat mina tre juveler att genomgå samma behandling idag. Ingen av dem tackade mig, tycker de är lite småaktiga :)

Tess sa...

Dålig stil att inte vara tacksam när man offrar en massa varmvatten på dem!!! :)