tisdag, juli 30, 2013

En bra dag.

Jag red lektion för C i morse.

Knepigt det där. Jag tyckte att det kändes som att rida i sirap, och C tyckte att Slaufa skötte sig med bravur. Det ska tydligen kännas segt när stegen "innehåller mycket luft" och jag får driva och driva och driva...

Om några dagar ska Slaufa till C på träningsläger, själv ska jag på egna äventyr. Mer om mina äventyr kommer i ett annat inlägg... Och kanske om Slaufas äventyr också!

Bästa H lånade Stelpa idag för en ridtur. Efteråt fick jag ett sms om att hon var mycket belåten, H alltså. Sånt är roligt att höra!

På eftermiddagen dök B upp med hela sitt menageri. Han har inga fyrbenta hästar, utan nöjer sig med hästkrafter på hjul och larv. Som tur var hade jag fått tag i grus, det är för väl att man har känningar i lastbilsbranschen när transportledaren har tagit semester! Den döda granen utanför stallet är nu ett minne blott, likaså den slybeklädda kulle den stod på. En del av gruset är utplanerat för att få bättre avrinning i samband med tjällossningen, men för att få ett perfekt resultat krävs en hel del åtgärder, och det kostar pengar som jag inte har. Så jag får nöja mig med att ta lite i taget.

B kommer tillbaka i morgon, så då blir jag förmodligen satt i mer arbete. Det är inte omöjligt att det "ramlar ner" en stor tall bland annat...

Inga kommentarer: