tisdag, juli 16, 2013

En lååång dag.

Igår var ingen lek.

Först ringde telefonen kl 02.20. Det var ingen jag ville prata med, så jag svarade inte och somnade om.

03.30 ringde klockan, dags att gå upp. Tjolahopp tjolahej, städning av centrum stod på schemat.

Därefter vanligt jobb hela dagen och träning med stenhårda M direkt efteråt.

Jag och K hade bestämt att vi skulle besöka den nya nöjesplatsen på kvällen, men innan dess hade jag råkat tacka ja till en massa halvdåliga jordgubbar som krävde omedelbar rensning och saftning. Det blev 4 kg jordgubbar som hann kokas, och medan saften silades från jordgubbarna besöktes ovan nämnda etablissemang.

Hemma igen strax efter 22.30 när den nu färdigsilade saften skulle kokas upp igen, med tillsats av socker och natriumbenzoat. När sockret smält hällde jag i saften i mina läskflaskor, bara för att upptäcka att flaskorna krympte när de kom i kontakt med den varma saften...

Då gav jag upp och gick äntligen och lade mig, klockan visade då den okristliga tiden 23.30.

Förvånande nog så kände jag mig inte alltför trött idag när klockan ringde 05.40, men vi får väl se hur skärpt jag är ikväll på ridlektionen...

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Så det är ni som står för städningen av centrum. Är mycket imponerad. Kom hem efter drygt en vecka i skogen, skulle ut tidigt som attan med husgudarna och trodde jag hamnat i helvetet och att helvetet ser ut som en soptipp. Det hade jag inte, däremot på min bakgård som ligger i centrum. Så där två timmar senare, när jag kom hem från mer vistelsevänliga marker, var nästan allt äckel och skrot bortstädat. Wow! Trodde knappt det skulle vara möjligt den här sidan av sommaren, så eloge till er!!

Tess sa...

Tack!!!

Beröm värmer gott i hjärtat. :-)