måndag, juli 22, 2013

Semester!

Idag är första semesterdagen, och jag är sååå värd det! Tycker jag. (Och om nån tycker annorlunda så skiter jag i det.)

Det har jag firat med att träna. Med kollegorna såklart. Instruktören hade bestämt att vi skulle köra "Push", så jag förväntar mig en del träningsvärk de närmaste dagarna. Jag begriper inte hur jag kan vara så svag i axlarna?!?

Igår och i förrgår plockade jag hjortron. Det finns gott om dem i år, I tell you! Totalt har det blivit drygt 4 kg, för jag plockar inte så fort. En del har jag frusit in med bara lite socker, och en del har jag kokat sylt av. Det bästa med att göra egen sylt är att man inte behöver ha i såna enorma mängder socker, jag gillar inte när sylten smakar mer socker än bär.

Naturligtvis rider jag också. Varje dag. Jag måste ju träna rumpan ordentligt nu när jag om ett tag ska åka till Island och rida fyra mil fyra dagar i rad. Det känns som att vaselin är ett måste i packningen... Det är tur för mina hästar att de är två så de får vila nån dag emellanåt! Den ena, Slaufa, ska förresten på träningsläger till C när jag roar mig på Island. Jag tror inte att hon, Slaufa alltså, är så imponerad av det, men jag tror att det är bra för både henne och mig. Förhoppningarna är att träningslägret ska innebära att hon och jag slipper bli så hemskt osams titt som tätt. Jag har åtminstone inte flugit av. Än...

Har jag berättat att jag vill ha höns? För jag har ju ingenting att göra om dagarna redan... Först måste jag dock bygga ett hönshus. Jag håller på med en ritning, men hela tiden kommer jag på saker så jag måste revidera om och om igen. Men bättre nu än sen!

Mitt nästa semesterprojekt blir att diska. Vilken dag som helst nu...

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Göttans.. med semester alltså :)

Tess sa...

Japp!

I alla fall tills jag börjar klättra på väggarna...