torsdag, januari 08, 2015

Nytt jobb?

Okej, nu behöver jag tips.

Jag behöver hitta ett nytt jobb. Jag tror inte att Arbetsförmedlingen har det jag vill ha, så vilka fler ställen kan man leta på?

Jag vill ha ett jobb där man blir behandlad som en människa och inte som en fluglort. Ett jobb där åtminstone de flesta i företagsledningen vet vad de håller på med och att det inte är en sandlåda att leka i för deras eget höga nöjes skull.

Eller ställer jag för höga krav nu?

Jag har varit arg och ledsen nästan hela dagen, och det här förlåter jag inte i första taget.

En fyra kilometer lång promenad i ren ilska avslutades storbölande på ett kontor. Sen blev jag och Basse hämtade med bil. Världens bästa medarbetare är fortfarande världens bästa och jag tar dem gärna med mig till det nya jobbet!

9 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Nej, du ställer inte för höga krav. BAjschefer. Kram!

Katarina sa...

Ta med bästa medarbetarna, starta eget, gör samma saker som nu och sälj tjänsterna till din nuvarande arbetsgivare. Dyrt. :-)

Spader Madame sa...

Vilka jäkla skitgubbar. Eller kärringar. Inte för stora krav alls.

Tess sa...

I will not: Bajs är ordet sa Bull. Hur svårt kan det vara att informera?

Katarina: Du anar inte så många gånger vi har pratat om just det här på jobbet...

Spader: Det är nog en blandning av skitgubbar och kärringar. Överkörd och nedvärderad känner jag mig lika fullt.

About Alice sa...

Jefvla idioter säger jag bara. :-(

Ulrika sa...

Fy! Kram på dig!

Fia sa...

Hej Tess,
gu så tråkigt... :-(

Menar du allvar så tycker jag att det första du gör är att skaffa en riktigt bra Linkedin-profil. Headhunters använder Linkedin i väldigt hög utsträckning så om du är noga med att fylla i och använda alla "buzz-words" så kommer du upp i deras sökningar och de börjar ringa dig.

Lycka till och kram!

Tess sa...

Alice: Ja, så känner jag också.

Ulli: Både fy och usch tycker jag...

Fia: Linkedin alltså. Jag får kolla på det ikväll. Tack för tips!

I mitt huvud sa...

Usch, ja det låter som om du behöver ett nytt jobb!!! Lycka till!