torsdag, januari 01, 2015

Nyår.

Så var ett år till ända och ett nytt har börjat.

Slutet var både gott och oroligt. Jag tillbringade kvällen hemma hos K och hennes familj, Basse fick också följa med. Vi åt god mat, och sen la vi pussel. Jag åkte hem en sväng vid 22-tiden för att ta in hästarna. Redan då var de stirriga och stressade, de gillar nämligen inte fyrverkerier.

Tolvslaget firade jag som vanligt ensam ute i kohagen för att vara beredd om de trampar ner staketet och rymmer. Om jag bara kunde begripa varför det måste smällas så in i helvete mycket fyrverkerier??? Det är ett rent jävla elände.

Hur svårt kan det vara att införa ett totalförbud mot smällare och raketer?

Min nyårsönskan är att det är -35° nästa nyårsafton. I hela Sverige.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag fattar inte heller poängen med alla dessa fyrverkerier. Bah!

Gott nytt år på dig <3

About Alice sa...

Jag fattar inte heller... God fortsättning. <3