onsdag, augusti 09, 2017

Aj.

Träningspasset i måndags:
45 kcal cykling (ca 4-5 min ganska hög hastighet och medelmotstånd - Hej mjölksyran!)
45 st kettlebellsvingar 10 kg
45 kcal cykling
45 st push-ups
45 kcal cykling
45 st sit-ups
45 kcal cykling
45 st knäböj
45 kcal cykling
45 st stående rodd med 10 kg viktplatta (jag hann 10 st innan tiden ÄNTLIGEN var slut, och ja, passet var en nära döden-upplevelse)

Träningspasset idag:
10 min frivändningar, ökande vikt till så tungt som möjligt och jag fick ge mig vid 45 kg eftersom jag inte fick till tekniken pga träningsvärk sen i måndags.
W.O.D Cindy, 20 min AMRAP
5 st tunga ringrodd
10 st push ups skalade mot låda
15 st knäböj
Jag hann 12 hela varv, vilket innebär 120 st push ups med redan mardrömsömma muskler. Så nu har jag ännu ondare. Men passet som sådan var bra, det var kombinationen med måndagspasset som "förstörde".

Varför utsätter jag mig för det här? Frivilligt, till råga på allt!!!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag har sett det där "kcal" förut och trott att det handlade om kalorier. Men det gör det ju inte. Väl? Jag fattar inte vad det står för.

Fattar inte heller när folk skriver 30/30 eller något sånt när det gäller rodd. tror det är intervaller, men fattar inte heller hur man ställer in roddmaskinen.

Det är mycket jag inte förstår! :D

Tess sa...

Jo kcal är kalorier. Fast det är väl inte så vetenskapliga kalorier direkt, för vi ställde inte in längd, vikt och ålder och så där. Det var hur som helst äckligt jobbigt.

30/30 rodd vet inte jag heller vad det är. Ibland använder vi roddmaskin, och ibland går vi på sträcka och ibland på kcal. Och ibland på tid, om den ingår i en cirkel.