måndag, augusti 14, 2017

Dagens pass.

Vi hade min favoritinstruktör på dagens träningspass. Jag tycker att han har bra genomtänkta pass där var och en utmanar sig själv efter sina förutsättningar.

(Har jag berättat att jag och några av mina medarbetare har en egen grupp som tränar på ortens gym två gånger i veckan? Varje måndag och onsdag åker vi dit direkt efter jobbet (vi är tillräckligt galna för att åka till gymmet även om det råkar vara en röd dag...) och tas emot av en instruktör, vi har ingen aning om vem eller vad dagens pass kommer att bestå av förrän vi kommer dit. Det är bra för då är det ingen idé att gruva sig. Vi har testat i stort sett allt gymmet har att erbjuda, men koordination är vår akilleshäl, så det händer inte så ofta som tur är... Fokus brukar ligga på styrka och kondition, gärna tung styrketräning.)

Vi började med fem minuter uppvärmning:
AMRAP (As many reps as possible)
20 singelhopp, hopprep
10 knäböj
10 hela sit ups

Därefter:
E3M (Every third minut) 3 varv
Wallball, tunga set. Jag gjorde 15 reps per set med en sexkilosboll.

Och så huvudnumret:
5 varv med
10 m utfallssteg med kettlebell (jag valde 12 kg)
10 kettlebellsvingar
10 m utfallssteg med kettlebell
Vila 60 sekunder.

Nedvarvningen bestod av
EMOM (Every minute on the minute)
Fem varv med V-sit ups, kallas även fällkniven, dvs man lyfter ben och överkropp samtidigt, en riktig magdödare.
Fem varv med Russian Twist med 10-kilosvikt.

Avslutningsvis tog vi en 400 m lång promenad.

Träningsvärken efter utfallsstegen kommer inte att bli nådig...

Inga kommentarer: