onsdag, juli 11, 2007

"Jag är sjuk! Jag är sjuk!"

Kollegan Mr L (Attans så många L vi har här på jobbet! Men den här gången är det en herre.) har en hel del kroppsliga problem som gör att han äter mycket mediciner, bl a urindrivande tabletter. Eller pisstabletter som vi kallar dom här.

Igår kväll när vi var iväg och åt berättade han om en episod som inträffade för några år sen innan han hade lärt sig hur medicinen fungerade.

Han och frugan skulle ner på stan, och strax innan tog han en tablett. Det gick inte bättre än att han blev akut kissnödig när de var där på stan och han smög in mellan ett par containers för att "lätta på trycket". Varpå en dam med barnvagn passerade och blängde ilsket på honom. "Nöden har ingen lag" tänkte Mr L men tyckte väl att det var lite genant.

"Jamen det är ju förargelseväckande beteende!" sa jag och Mrs L i munnen på varandra angående den blängande damen. "Du kan ju bli straffad för det."
"Han äter ju medicin, då kan det väl inte vara olagligt!" sa Mr K-Å. "Du får ta med dig medicinlådan när du går på stan!"

Varpå jag, Mr L och Mrs L (inte gifta med varandra utan en beteckning för att ni läsare ska kunna skilja på den manliga och den kvinnliga L) såg framför oss hur Mr L står inklämd mellan två containers kissandes med hjälp av ena handen, den andra handen håller upp en medicinlåda över huvudet samtidigt som han ropar till förbipasserande "Jag är sjuk! Jag är sjuk!".

Behöver jag tillägga att detta genererade dagens gapskratt???

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Annars finns det effektiva klädnypor nu för tiden...

Smärta är en högre form av njutning.

Tess sa...

Det finns ju kateter också...