tisdag, september 11, 2007

Dagens positiva tankar...

Idag för sex år sen var jag övertygad om att tredje världskriget skulle starta.

Jag satt på kontoret i skogen, pratade med en kollega i telefon när nyheterna gick igång på radion och nyheten om flygplanskrascherna i World Trade Center blev känd.

Tankarna flög genom huvudet - nu var det kört, och var skulle man kunna gömma sig? Eller, varför skulle JAG behöva gömma mig? Inte för att alla i hela världen tycker om mig, men jag tror inte att nån vill bomba mig direkt. Och går det att gömma sig om ett tredje världskrig bryter ut? Jag menar, det är ju inga "ärliga" krig längre, "Pang pang du är död". Långdistansmissiler, nervgas och atombomber. Man skulle inte ha en chans. Det kvittar var man gömde sig.

Nä, låt oss hoppas att det tredje världskriget aldrig bryter ut!

Inga kommentarer: