lördag, september 29, 2007

Ved. Och lite annat...

Idag har jag ägnat 3 timmar åt att stapla ved. Varav halva tiden i väldigt blött regn.

På vår paddock vid travbanan har det varit kurs i NH idag. (NH står för Natural Horsemanship.) Jag åkte dit till 10 för att leka pressfotograf, men de hade terori ända till kl 11, så jag fick snabbfotografera när de väl kom ut och sen slänga mig i bilen hem för att hämta mina hästar, jag skulle ju rida lektion kl 12.

Hur som helst, det lilla jag hann se av kursen var himla intressant, hoppas det kan bli en fortsättning!

Och så har jag varit och hälsat på vår lilla Highland Cattle-kalv som föddes i onsdags 26/9. Bild kommer...



Nu ska jag lyssna på Babben.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

På hösten? Trodde alltid att kalvar föddes på våren?

Tess sa...

Nej, det beror på när man släpper in tjuren...