fredag, januari 18, 2008

Efterspel.

Dagens äventyr har mest bestått av att åtgärda problemen som uppstod på grund av olyckshändelsen igår.

Först på schemat stod massage, bara så skönt! Fast jag var inte så illa däran som jag trodde att jag skulle bli, mycket tack vare det lilla vita pillret jag tog före sänggåendet.

Därefter hade jag ett paket att skicka (vilket nog var dagens jobbigaste ärende), ett paket att hämta ut samt att handla Taco-tillbehör till kvällen.

Eftermiddagen ägnades åt att fixa med bilen. Det blev ju lite mer än bara repor och kraschade extraljus tyvärr, kofångaren är lite förskjuten åt höger och bågen är lite deformerad. Men ett samtal till min lillebror verkar innebära att skadan kan fixas till medan jag glassar runt i Costa Rica, så som mitt resesällskap skrev i ett mail till mig - det finns en mening med allt. Dessutom kostade jag på min bil en tvätt. Det var den värd efter gårdagens övningar.

Men käre far upplyste mig om att nya extraljus SKA införskaffas och monteras innan jag åker tillbaka till jobbet på söndag så jag kan undvika alla älgar längs vägen som försöker lifta med mig, så brorsan fick tag i nya ljus åt mig idag för ett helt okej pris och har lovat att han ska montera dessa under helgen. Jag ska ju snart ha tre veckor semester, så jag har varken tid eller råd eller dagar att vara ledig nästa vecka också...

Nu ikväll har K och hennes J varit hit hem till mig och ätit Tacos och kollat på TV. Lite lagom ansträngande så där.

Jag har precis diskat undan allt, redovisat min dag för er och sett vem som åkte ut ur Lets Dance, så nu både får och ska jag gå och lägga mig! Bis morgen...

Inga kommentarer: