fredag, januari 04, 2008

Nedräkning...

Om TVÅ dagar kommer dom hem från Teneriffa och jag får lämna över ansvaret för 32 kossor och 7 får till föräldrarna igen.

Så dags då, jag måste ju åka till jobbet söndag kväll. Och väckas av klockan 5.45 på måndag morgon. Men på fredag om en vecka, DÅ ska jag sova tills jag vaknar. (Vid halvåtta-tiden så där.) Men vid tio-tiden kommer hovslagaren, och då ska det vara varmt i inne-boxen.


Just nu samlar jag krafter för att dra undan mattan i hallen och ute på verandan. Jag ska kasta ut julgranen idag nämligen. Nu är jag trött på den, fastän den är jättefin utseendemässigt. Tyvärr innebär det att jag måste dammsuga sen också.


Idag red jag bara Kråkan, hann inte med Slaufa tyvärr. Men eftersom hon ändå är dräktig så är det ju smartare att prioritera Kråkan eftersom jag troligtvis kommer att tävla honom (lätt klass) i vår. Slaufa har börjat runda till sig lite, inte så att hon är jätterund, men sadel har börjat glida fram lite så det känns som att det inte gör så mycket om hon missar en ridtur eller två. Även fast hon kräver en hel del stimulans för att inte bli elak mot Kråkan i hagen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok...vi kan höras nästa helg...vet du, idag drog jag ut Helena första gången efter Marius kom...vi hade en jättekul tur och Helena töltade på allt hon var värd...eller Hetja rättare sagt :) :)

Miss Upsey Daisy sa...

Vi får höras snart och planera du och jag :-)

Tess sa...

Marie: Så kul! Ja, idag är det inget ridväder. Inte ens jag är dum nog att ge mig ut i snöstorm. Det är sån där snö som känns som småspik. Men en promenad med hundarna måste det ändå bli, annars blir de så jobbiga ikväll.

Miss UD: Oh ja! Det ska bli så roligt!!!