torsdag, januari 17, 2008

Glatt var det här!

Fast så roligt var det väl inte direkt.

Jag var på väg hem från jobbet när det helt plötsligt blev halt i en kurva och jag fick sladd. Jag lyckades inte häva den utan gjorde väl alla fel som finns.

Det slutade i en häck i någons trädgård, men hade inte häcken varit där hade färden slutat i en bäckravin, och då hade utgången kanske inte blivit lika lyckosam.

Vad jag har sett hittills så gick extraljusen åt fanders och jag misstänker en hel del repor, men i övrigt verkar det inte ha hänt nåt. Är det så är det bara att vara tacksam.

Min hund har jag inte sett nån reaktion hos, han satt i sin bur som tur var. Jag är öm i musklerna i käke, nacke och axlar, men jag tror inte att det är nån whiplashskada utan bara att jag spänt upp kroppen till max.

När jag lugnat ner mig kunde jag backa ut bilen ur häcken och sen fortsätta ut på gårdsinfarten för att sen åka de resterande åtta milen hem. Dock med fyrhjulsdriften inkopplad och något lugnare hastighet..

Direkt jag kom hem ringde jag och frågade om massagetid, så klockan nio i morgon bitti ska jag få en muskelavslappnande behandling. Ikväll blir det en Ibumetin innan sänggåendet.

2 kommentarer:

Tess sa...

Jag har meddelat J om händelsen ifall han får höra om den via ryktesvägen så han inte tror att jag gjorde nåt dumt på flit.

Anonym sa...

Jag är SÅ glad att det gick bra!

CU on monday...
//L